Blogger Layouts

fredag 24 april 2009

Tidig morgon

Ja, dagen innebär en väldigt tidig uppstigning för fröken Karlsson.
Neah vaknade strax efter fem efter vad jag förmodar var en hemsk mardröm... Inte ovanligt nu för tiden tyvärr, och jag funderar på om det kan ha ngt med hennes separationsångest att göra. Ja, för lill skruttan vår har kommit in i en period när man verkligen inte får röra sig fritt här hemma alls. Överallt ska hon vara med för att ha uppsikt över en. Ngn som vet om det är vanligt förekommande vid 2 års ålder?

Denna vecka har bjudit på nervsammanbrott hos doktorn pga oförståelse.
Är otroligt vad många doktorer som avgör i förhand vad som komma ska. Varför vill en del av dem hellre gotta sig i det tidigare ist för att hjälpa en ta itu m. det nuvarande då det är det jag söker för?
Till saken hör att jag nu varit tvungen att byta läkare då jag tidigare gått hos företagsläkaren. Och oturligt nog hamnade jag hos en utländsk karl som uppenbarligen tror att hjälper när han ist stjälper... Får väl säga ifrån på skarpen nästa gång ist för att bara ta skit och sen vräka ur mig det i tårar på vägen hem...

Helgen innebär lite roligare saker än tårar och frustration. :)
Dagen kommer att spenderas m. tjejerna i S-hamn för att bli spådd av en dam som sägs vara väldigt duktig på det hon gör. :)
Har sett fram emot den här dagen i nästan 6 månader, och nu har jag ingen aning om vad jag ens ska fråga...Haha!

Till kvällen väntas finbesök av svåger m. fru för att avnjuta en förhoppningsvis god middag á la Fröken Karlsson. :D
Här ska bjudas på ugnstekta kotletter m. potatisgratäng (stavas?) och en smarrig grekisk sallad... :D Mums, längtar redan!

Morgondagen innebär tvättstuga, men även kvällen besök av vänner och mat... :)
Då blir det tacobuffé m. mkt skitsnack och nöje!

Fick min nybeställda kamera idag också, så kanske att det även kommer lite bilder så småningom. OM jag nu får till att lägga ut dem då jag gett upp den idéen för länge sedan då det inte riktigt fungerar som jag vill.
Ngn som föresten kan och vill ta sig an att hjälpa mig med layouten här på min sida? Har försökt m. det också... Men utan framgång. :P



N ska här drickas en kopp kaffe och ätas en macka innan jag förbereder lillan för dagis vistelse och mig själv för en liten biltur....

Ha en riktigt trevlig och solig helg, för det ska då jag ha enl. väderleken! :)

4 kommentarer:

Linda sa...

Jag kan hjälpa dig så gott jag kan med layouten... Hoppas doktors jä---n fattar något till nästa gång. Se till att lägga ut lite bilder, på magen och dottern :) Kram

Tiin sa...

Hej stumpan !!

D var länge sedan vi hördes av. Va roligt med tillökning =) Ingen bebis i sikte hät inte men d dröjer ju pga op som du vet. Men har 7st valp bebisar nu ist =)

Hoppas allt är bara bra annars ?
Vi hörs snart igen hoppas jag.

Kramar

Henna sa...

Var det potatis som var svårt att stava till? =)

Jag funderar på om jag inte ska utbilda mig till läkare så kan jag ta emot alla som känner sig felaktigt bemötta. Fast då kanske jag själv blir utbränd. =P

Puss i pannan!

Oliver hälsar dregel till Onkel Nattis!

Kevin sa...

Inte dags att uppdatera bloggen lite oftare?:P Varje gång jag går in på din blogg hoppas jag att du har skrivit något. Men oftast har du inte det. Hälsa familjen och sköt om er!