Blogger Layouts

torsdag 9 april 2009

Påskfirande

Ja, så var det då bestämt. Påsken kommer att firas i nordligare breddgrader. :P
Vi kommer att ta en snabb visit över helgen till mina hemtrakter och det känns näst intill lite nervöst då jag inte varit hem på länge. Men oj så jag ser fram emot det... :)
Kommer förutom familj och vänner att få träffa min moster m. familj som är på besök ifrån Irland, och det var verkligen inte igår. Så den här resan kommer bli mkt givande.
Tyvärr kommer vi väl förmodligen inte att hinna m. att träffa dem alla där uppe då vi inte har allt för många dagar på oss. Men förhoppningsvis så dröjer det inte 8 månader till nästa hemresa.. :)

Jag och gubben tog oss igår en snabb tur till Bns för att inhandla lite smått och gott innan resan upp, och jisses vad mkt vi hann m. på den 1 ½h vi var där. Fick hela tiden pikar ifrån K att det var så det skulle handlas när man shoppar, snabba ryck... Och inte som vissa andra av oss gärna gör, timtals i varje affär. :P Haha!
Hade en lunchdejt och lunchen bestod av en korv på OK/Q8 i biltvätten...Haha! Kan det bli mer romantiskt? ;)
Men kul var det!


Vad händer då idag? Jo, vid Nio ska lilla Neah lämnas på dagis i ngn timme för mig att hinna hem och packa klart allt inför resan i eftermiddag och allt annat som ska göras här... Sen ska vi bara invänta älsklingen innan vi packar in allt och beger oss av. Har en känsla av att denna resa kommer ta skapligt mkt längre tid än det brukar, då Neah börjat bli så otroligt åksjuk så fort vi åker en längre sträcka...Och sen inte att glömma, den fruktansvärda påsktrafiken! :( Men men... Vi får köra lugnt, så får det ta den tid det tar.. Bara vi tar oss fram. :)

Nu har jag nog egentligen inte tid att sitta kvar här då frukost ska ordnas och Neah ska kläs på. :)

Ha en otroligt glad påsk på er allihopa!

0 kommentarer: