Blogger Layouts

måndag 30 mars 2009

Sommartid

Ja, så var då sommartiden här... Tänk att man från gång till gång alltid blir lika förvirrad åt vilket håll den där dumma klockan ska ställas. :P
Skönt att vi börjar gå mot ljusare tider... Bara att invänta sommar m. värme och sol! Underbart! :)

Var på återbesök m. Neah i onsdags på Öronmottagningen.
Allt såg bra ut, och nu ska vi bara hoppas på att det forsätter så här under vår och sommar. :)
Lill stumpan var verkligen jätte duktig, och läkaren var väldigt imponerad över att hon tackade för sig (på teckenspråk) innan hon gick och tyckte att hon skulle ta en "Teckenkurs" m. Neah framöver. :)

Hann i princip hem ifrån Bns på onsdag eftermiddag så sätter nästa sjukdom igång... Magsjuka åter igen! :S
Och den här ggn har hon verkligen åkt på en rejäl omgång. :( Är åtminstone på bättringsvägen, och efter denna gång hoppas jag att hon håller sig ifrån denna smitta... För usch och fy vad otäckt det är med ordentligt magsjuka småbarn! :S

Var även själv på återbesök till min läkare i Ljusdal i förra veckan, och fick svart på vitt att jag kommer bli fortsatt sjukskriven April ut, vilket känns på båda vis... Skönt då jag inte riktigt känner att jag hunnit ta tag i mig själv och börja bearbeta saker och ting... Men å andra sidan skulle det ha varit skönt att få komma tillbaka och göra ett sista ryck innan man slutar... Men men.. Nu är det så här, och möte ska bokas m. chefen här på hemmaplan för att tacka och säga hej då samt lämna över en hel del saker... Känns trist...
Men jag antar att här bara får försökas ta sig i kragen för att förhoppningsvis hinna jobba en stund innan vår lillknodd väljer att kika ut.. Men vem anställer en höggravid kvinna i dagens samhålle?! Så alla som läser det här, håll tummarna för att jag åtminstone hittar mig ngt över sommaren! :)

Nu ska väl här kikas på lite film m. gubben då han åter igen är hemma den här veckan för jobb i grannbyn, :)
Skönt att ha honom hemma! :)


Ha en fortsatt trevlig kväll allihopa!
Godnatt och sov så gott! :)

5 kommentarer:

Lillasyster sa...

Nu ska jag berätta en sak för dig (som förhoppningsvis gör saker lite mer klarare över det här med klockan) som vår kloke far en gång sa till mig.
När det blir sommar ställer man FRAM trädgårdsmöblerna, likaså klockan. När det blir vinter ställer man TILLBAKA trädgårdsmöblerna inomhus, och alltså ställer man tillbaka klockan då...klokt hah? :)
Kram & Kärlek till dig!

simone sa...

å fya för magsjuka! :(
ja nu måste bebis komma i helgen!
ringer dig sen idag ja vännen;)

Camilla sa...

Grattis till tillökningen :)

Camilla sa...

Tack så mycket. Eran tös verkar vara riktigt charmig hon med. Hur långt blir det mellan era då? Neah? verkar vara ca 1 månad äldre än Tim eller har jag fel då? Tim föddes 070226.

Camilla sa...

Vi har bf den 3 oktober. Så ca 2,8 år mellan våra då. Ville ha tätare ändå men det tog 9 månader denna gång :p Hehe. Vad tror du att ni får den här gången då? :)