Blogger Layouts

onsdag 11 mars 2009

Tandläkarbesök

Ja, direkt efter dagishämtning igår begav vi oss, jag och lillan för ett fasat tandläkarbesök för Neah.
Har varit lite sisådär m. tandborstningen här hemma då vi varje morgon/kväll blir oense.
Men tro det el ej, Neah var likt ett praktexemplar helt underbar och gapade så stort och fint! :)
Tänderna såg jätte fina ut, och hon har redan sina 2½ års tänder på gång. Så nu gäller det att vara ännu mera nogrann, vilket vi får se om det uppskattas av lilla fröken Nyman. ;)

Vad har jag då gjort under denna dag än så länge?
Jo, jag och min chef var inbjuden på Rehabiliteringsmöte på Försäkringskassan i Bollnäs och tro mig när jag säger att jag haft ren panik över det mötet.
Chefen kom och hämtade mig här hemma, och skönt var väl det då vi hade en stund för oss själva att diskutera vad som varit och vad som komma ska.
Så när vi väl infann oss hos min handläggare var vi redan ganska ense om hur läget är.

Kommer inte att få ngn förlängning på Fortum from. 1 Maj (vilket jag redan var inställd på)... Så from då är jag väl arbetslös som så många andra i dagens Sverige.
Så vad kommer till Rehabilitering och återgång till jobb med denna sjukskrivning vet jag inte riktigt hur det kommer att bli.
Enl Handläggaren på FSK så är det i princip bara att invänta läkarbesöket den 24:e för att få läkarens utlåtande.

Vet inte riktigt vad jag ska säga om det här. Är ju så otroligt tråkigt att veta att man kommer behöva gå ifrån ett jobb som man trivs så himla bra på. Samtidigt som det var väntat, så allt för ledsen/nedstämd över det kan jag ju inte vara då läget är som det är...

Har precis hämtat Neah på dagis, och nästa vecka vankas det utvecklings samtal... Ska bli spännande att se hur det går för lill skruttan och kanske få chansen att ta upp lite saker man funderat på en längre stund.

Men nu tänkte jag lägga mig i sängen och avnjuta en film m. min dotter innan det är dags att laga i ordning lite middag lagom till gubben infinner sig här hemma. :) Skönt att ha honom jobbandes på hemmaplan ett tag! :)

Ha en fortsatt trevlig dag allihopa!

1 kommentarer:

Linda sa...

Halloj! Jag måste bara få säga att texten på din blogg är väldigt liten och därmed svår läslig, iaf på min dator... Ska den vara det?:) Hoppas att du hittar något nytt trevligt jobb som du trivs med. Kram på er!