Blogger Layouts

söndag 8 mars 2009

Avslappning?

Ja, har kommit till insikt att jag måste hitta mig ett sätt att slappna av på.
I dagsläget är jag ju hemma för "utmattning", och än så länge har jag inte funnit ett enda alternativ till nedvarvning.

Hur går folk till väga, och vad gör man för att slappna av?
Ngn som har några bra tips el idéer? :)


Efter mkt om och men så fick jag pli på försäkringskassan iaf, och en liten summa utbetalades. Tack och lov för det!
Sitter däremot och inväntar resterande som jag tydligen inte kommer få förrän i slutet på månaden...

Så tills dess blir det knapert. :(

Mkt runtomkring just för stunden.
Har ju ordination vila vilket innebär att jag har städ/bak/aktivitets förbud... Hur lätt är det egentligen att följa sådant när det bokas möten till höger och vänster?
Har ju för tusan knappt tid att tänka nu för tiden.

Förstår inte hur tankegången kring en sådan här sjukskrivning fungerar. Jag ska vara hemma från jobbet för att kunna ta mig i kragen och försöka må bättre. Men än dock har jag minst ett möte varje dag och Neah på dagis mellan 9-14.
Hinner knappt hem så ska lilla hämtas, och sen är det verkligen full aktivitet tills vi båda stupar. :P

Pratades förra veckan om att återgå till jobbet på 25%... Detta innebär 2h/dagen alltså 10h/veckan...
Bara detta ger mig ångest, då jag knappt vet när jag är född från dag till dag?
Så otroligt frustrerande att trivas så bra på ett jobb både med det jag gör samt med kollegor men ändå känna ångest inför att gå tillbaka. Vill klara av, orka med och göra ett bra jobb... Men finns koncentration, ork och energi? Bara tiden får utvisa...


Har i helgen iaf haft full aktivitet här hemma med alla barn klättrandes på väggarna. ;)
Fösökt oss på lite ute aktiviteter, men kylan var lite för våldsam för att hantera en längre stund...

Var idag även på barnkalas i Bollnäs då Mario fyllde 4 år! :) Tänka sig vad tiden springer iväg...
Nu var även denna helg slut, och i veckan är det mkt inplanerat...

Måste ju innan jag avslutar för dagen även gratulera min underbara Jenny och karl till deras helt otroligt söta "Mini" som kikat ut! :) Lovar att jag ska försöka mig på en resa så snart som möjligt uppöver så jag får komma och "snusa" bebis!

Nu ska här kikas på film och sen sova...

Och denna ggn tänker jag inte avsluta mitt inlägg m. "Ne gott folk"... Då jag fått kommentar om att jag gör detta i alla inlägg.. :P
Haha! Roligt att folk reagerar när man aldrig tänkt på det själv.. Tack Thérese... :D


God natt allihopa! :)
Och sov så gott.... För det kommer då jag att göra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha:P Jag brukade också skriva så förut, och gör det fortfarande ibland. Precis som du skriver, man tänker inte på det själv. Hoppas allt är bra med er =)

Anonym sa...

Vad fick Jenny och Nicklas för något då? :) Ja,du får ta o komma upp snart tycker vi!:)