Blogger Layouts

måndag 23 februari 2009

Försäkringskassan

Ibland kan man fundera vad tusan Försäkringskassan finns till för när det enda de hjälper till med är att ställa
till mer problem än man redan har.
Ni som följer min blogg av och till kanske vet att vi varit hemma mkt (både jag och gubben) pga dotterns sjukdomar hit och dit hela hösten/vintern... Sen när jag nu blivit sjukskriven och det strulat sig med läkarintyget som arb. givaren aldrig skickat in till FSK så menar de på att vi nu får vänta ytterligare 6 veckor pga handläggningstiden...
Vad gör man då en sådan ggn när man ej får några pengar, ej heller är berättigad stöd ifrån sociala?!
Hur beter sig folk, och vart hittar de pengar att betala räkningar och mat för?! Känner att det just nu barkar nedför i humöret, och i slutet på veckan kommer det väl brista ut i ännu ett argt samtal till ngn stackars handläggare som får ta allt för ännu ett försök till påskyndning av utbetalning...

Man kan inte annat än att bli förbannad en sådan här gång tyvärr.

I övrigt då? Jo, Neah åkte på magsjuka efter två dagar på dagis förra veckan... Men nu har vi tagit nya tag och lillan har idag lekt av sig under några timmar under tiden som jag fick åka hem och ta igen för helgens all förlorad tid i städ och tvätt...
Men nu är det då avklarat och här sitter jag och spenderar några minuter framför bloggen innan det ska badas och läggas barn för kvällen...

Morgondagen innebär möte på förmiddagen för att sen bege sig till Ljusdal m. Malin för storseans! :)
Ska bli riktigt kul! Terry Adams är mediet som ska dit och förmedla hälsningar, och man kan ju alltid hoppas på att det är ngn vänlig själ som bringar lite ljus i tillvaron genom en hälsning el så. :D Spännande ska det bli iaf!


Känner just för stunden att jag önskar jag kunde lösa allt lite kvickt för att sen kanske ta mig "hemöver" till de jämtländska skogarna. Hemlängtan gör sig mer påmind när man kanske inte mår sitt allra bästa, men tyvärr är det väl också då det är som svårast att ta sig upp...
Men borde göra ett tappert försök att ta mig uppöver inom kort, då jag ej varit hem på över 6 månader...

Och nu har jag ju också ngt att se fram emot... Att få snusa lill bebis! :) "Mosters" Mini ska ju faktiskt kika ut när som helst! :D

Ne gott folk, nu ska här bara förberedas inför kvällens mys med gubben framför en bra gammal film el ngt... Känns som att lite umgänge och mys är behövligt just för stunden!

Ha en fortsatt trevlig kväll allihopa!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, är du medveten om att du avslutar varje inlägg med: Ne, gott folk? :P

Jobbigt med att Neah åkt på magsjuka också, trist att hon inte ska få vara lite frisk ett tag. Hade så gott :)

Anonym sa...

Hoppas verkligen att det börjar ordna upp sig för er snart! Det är ni värda!
Men det var himla skönt att prata med dig nyss syster (en snabbis) och få höra att att du är på bra humör och glad idag :) Hoppas du får en trevlig stund med Malin ikväll i Ljusdal också - det kan du behöva! :)

Mååånga kramar ifrån lillan, och du MÅSTE ringa mig sen och berätta hur seansen gick! Faan att inte jag och Tina fick biljetter till en i Ösd på lördag :(

Anonym sa...

hej gumman!
ja det är ju kul när det väl händer nå i huset (vilket är sällan). gör så du, hoppas vi ses snart då!
kramar på er!