Blogger Layouts

söndag 18 januari 2009

Uppdatering

Känns som att den senaste tidens blogginlägg endast handlat om våra sjukdagar här hemma.
Det blir väl lätt så när det dag ut och dag in VAB:as här hemma... Tillfällig föräldrapenning hit, och sjukpenning dit... :(
Men jag kan ju inget annat göra än att hoppas på att det snart är ett minne blott...

Var i förra veckan till Bollnäs på öronmottagningen med lillan.
De kikade öron, näsa och hals och där konstaterades det jag fasat för... Tidsbokning för operation av vår lill prinsessa! :(
Det kommer att bli en vad jag kallar 3 i 1 operation... Rör kommer sättas i öron, halsmandlar kommer att opereras bort (det mesta) och även skrapning av polyperna... Usch så gruvsamt! :( Men men... Får bara hoppas på att hon efter detta slipper alla besvär, och håller sig frisk... Läkaren sa att vi skulle räkna m. ungefär en månad till operation vilket är rätt skönt, då man har lite tid att förbereda sig... Tur att lillan är så liten och ovetandes en sådan här gång...

Hade även möte på jobbet m. chefen förra veckan, då jag verkligen mått riktigt dåligt över att jag varit/är hemma så mkt nu för tiden... Var ett otroligt bra och givande möte, och jag känner att jag fick svar på alla mina funderingar som cirkulerat runt ett tag...
Skrev på förlängningspapper och är nu offentligt anställd tom. sista april iaf... Känns kanon! :)
Det här jobbet är ngt jag verkligen behöver, då jag trivs som fisken i vattnet!


Så var det då heller inte många veckor tills lillan fyller 2 år... Helt otroligt vad tiden går fort! Känns som att vi nyss var hemkommen från BB...
Oj vilka minnen som infinner sig när man tänker tillbaka... Vilken helt underbar känsla det var att komma hem och inse att hon var min, bara min! :) Lyckan av att bara sitta i flera timmar och kika på henne under tiden som hon låg så sött och sov helt ovetandes om verkligheten... Och nu, nästan två år senare kan man komma på sig mitt i all trots och raseri här hemma hur underbar hon är, vår egna lilla prinsessa! :p


Ne gott folk, nu ska jag gå tillbaka till verkligheten och försöka göra ngn nytta här hemma...
Blev ju åtminstone en liten uppdatering om vad som hänt här hemma de senaste dagarna...

Ha en fortsatt trevlig dag allihopa!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Oooh vilket fint kort du har satt in på dig själv syster. Jag måste nog ha den finaste systern som finns :)
Ja herregud vad tiden har gått fort! Jag minns det också som igår när ni kom hem ifrån BB och moster Jessie skyndade sig att boka tågbiljett för att komma ner till er samma vecka t.o.m :)
Nu är hon stor illbattingen ;) Men oj så underbar! <3

Saknar er tokmycket och hoppas på att få se er snart!

Massa kramar!