Blogger Layouts

tisdag 20 januari 2009

The big day

Jag sitter här i mitt kök och inväntar kaffebryggaren som fått äran att brygga den första kaffekoppen åt mig idag.
Lite smått nervös över vad dagen har att ge. Ska åter till jobbet efter många veckor hemma m. sjuk dotter.
Har iaf blivit lovad en stunds förberedelse, då jag säkerligen har mkt att läsa igen innan jag är redo att ta mitt första samtal.
Känns lite pirrigt, men samtidigt så skönt! :)
Så gott folk, håll tummarna för att dagen går som den ska!

Blev hemma m. lillan igår, då hon fick återbesök på HC pga hudinfektionen hon dragit på sig.
Fick nu ännu ett läkarintyg den här veckan ut, då klådan fortsätter... Hon har blivit bättre, men måste helt enkelt hållas under ständig koll, då hon så lätt kliar sönder allt som äntligen börjat läka, och då antar jag att risken är stor att det kommer tillbaka igen. Vilket vi inte vill...

Fick då kallelse för "The big day" igår... Tis 3/2 har vi fått tid för operation av lill dotra på Hudiksvalls sjukhus...
Usch så nervöst... Jag och operationer går verkligen inte ihop, och speciellt inte vad kommer till nära och käras operationer.
Men det är väl i och för sig ett nödvändigt ont... Förhoppningsvis blir det ju bättre! :)
Hon hinner iaf fira sin 2 års dag, vilket känns skönt.. Men sen blir det en veckas hemmavistelse igen...

Oj oj oj vad magen skriker efter ngt att äta.. Kanske skulle man göra sig en redig portion gröt så att man håller sig mätt en stund... :)

Ha en fortsatt trevlig dag allihopa!

0 kommentarer: