Blogger Layouts

måndag 12 januari 2009

Nytt år....

Ja, ett nytt år har då infunnit sig...
Detta år innebär nya tag för fröken Karlsson och imunförsvaret i familjen. :)
Ne, skämt å sido... Men det har verkligen varit en otroligt tung höst med alla sjukdomar som infunnit sig i hemmet.

Är nu inne på vad jag hoppas är sista veckans sjukvecka, och sen bär det äntligen av tillbaka på jobbet igen!
Saknar den sociala biten med alla kollegor, och kunderna såklart... Blir lätt långtråkigt att jämt och ständigt sitta instängd i en liten lägenhet... Så nu hoppas vi på det bästa här hemma!

Nyårsafton då, ja den blev inte alls som jag tänkt mig.. Stod hela dagen lång med alla förberedelser inför middag m. våra kära grannar (älgstek, potatisgratäng, sallad, rödvinsås, baguetter m. vitlökssmör)... Mumsade även i oss lite kladdig chokladtårta m. hemmagjord hallonsås och gammaldags vaniljglass, och gissa om det var mums?! :p
Men så när maten var avklarad började älsklingen att känna sig lite små lustig, och kvällen slutade med att grannarna gick hem vid halv tio, gubben spenderade mesta delen av kvällen på toa och själv la jag mig innan tolvslaget. :P Men så kan det vara ibland, och det nya året infann sig ju uppenbarligen ändå. :) Får ta igen det nästa år ist kanske... Haha!

Rent allmänt då, ja allt och lite till händer och jag hinner inte riktigt m. i svängarna.
Bakat och stökat inför lillans 2 års dag den 31a... :D Herregud vad tiden går fort... Känns som att man nyss kom hem med sessan från BB, och nu helt plötsligt är hon snart 2... Och inte en dag äldre känner man sig själv... ;)
Blir väl till att fira m. lite barnkalas med de närmsta vännerna samt familj... Skoj skoj!

Gubben har då åter igen åkt iväg till huvudstaden för att jobba igen... Och efter att ha haft honom tre veckor hemma så är det sjukt vad fort man ställer in sig, för just nu känns det oerhört tungt att ha honom borta igen.. Önskar så att han kunde hitta sig ngt bra jobb här på hemmaplan snart ist... Men men.. Kanske blir det också ngn gång i framtiden... Hoppas så att det blir av innan sommaren... :) För då kommer han att behövas mer här hemma.... ;)

Ne gott folk, nu ska lilla jag sätta mig och redigera kort sedan heldagarna här, och kanske förhoppningsvis få till att lägga ut några kort på bilddagboken.se framöver. :)

Ha det gott och god fortsättning på er alla!

0 kommentarer: