Blogger Layouts

tisdag 30 december 2008

Svinkoppor!

Tusan vad less jag är på alla dessa sjukdomar som frodas runt omkring just för stunden.
Lillan och jag tycks drabbas av dem alla!
Började strax vid julafton som blöjutslag på Neah (trodde vi), visade sig vara svinkoppor som vi nu behandlar m. salva.
Men inget dagis självklart så länge blåsorna inte torkat ut... Inte nog med det, så får hon även ögoninflammation på båda ögonen... Och VEM vaknar inte i natt med världens dunkade ögon och ihopklistrade hals?! Jo, JAG! :(

Lyckades ta mig på jobbet EN dag denna vecka, och nu är jag hemma igen...
Efter lite rådfrågning av sjukrådgivningen tyckte de att jag skulle hålla mig hemma fram tills dess att vi fått reda på om det är ngn slags streptokocker som drabbat oss båda, innan jag sätter mig på jobbet med risken att smitta kollegor...

Så nu sitter jag bara här och inväntar lill sessan som fortf sover gott i sin säng, då vi fick tid på HC kl 09.10.
Sen vet jag om jag kan gå tillbaka till jobbet el inte...

I övrigt då? Kändes väldigt bra att vara tillbaka på jobbet efter så lång tid... Men måste erkänna att det även var lite nervöst, då jag var rädd att jag glömt allting.. Men som gubben sa: Äh, det där kommer du fort in i igen. :) Och som alltid hade han rätt. :)

Ska väl förbereda inför morgondagen, även fast vi är sjuka här hemma.
Blir till att fira m. barn och grannar... :) God mat och gott att dricka, och bara ta det lugnt...
Ser verkligen fram emot att fira in det nya året. :)
Tänka sig att detta år gått så fort, hann knappt med så var det slut... Oj oj oj... Men nästa år har jag mkt att se fram emot, så nu väntar vi med spänning! :)


Ne gott folk, lillan tycks inte vilja vakna... Så snart får jag nog ta och väcka henne... :) Haha!

Ha det gott allesammans, och god fortsättning på er!

0 kommentarer: