Blogger Layouts

söndag 16 november 2008

En längtan till jul

Ja, en längtan till jul har infunnit sig vilket är mkt konstigt för att vara mig.
Denna jul ska vi endast vara hemma m. alla barnen, ta det lugnt, och bara mysa på tillsammans utan att ha så mkt krav och stök runtomkring. :)
Inhandlade i helgen pepparkakshus som jag tänkt bygga med alla småknattarna här vid första advent. :)
Kan bli spännande att se hur det blir... Haha!


Satt igår och kikade runt för att hitta lite fina julstrumpor att inhandla... Lite mysigt att hänga dem ovanför öppna spisen, och fylla dem med smågodis, frukt och självklart ngn liten julklapp. :D Men tro det el ej... Hittade aldrig ngn...
Kanske ngn annan som läser här som kanske har tips på ngn bra sida? Hittade självklart en massa bra mönster för att sy själv, men än så länge har jag inte införskaffat mig ngn symaskin. :( Annars hade ju det varit kanon, med tanke på att man isf hade kunnat personifiera dem lite.. :)

Har för övrigt bara varit hemma i lugnan ro denna helg. :) Hade lite besök av svåger m. familj igår... Riktigt mysigt att dricka lite kaffe och surra skit en stund. :)
Svägerskan hade lust att hitta på ngt nästa helg, så vem vet? Kanske blir lite vin och mys. :) Kul kul!

Neah då, jo hon hade 39.5 feber i fredags igen! :( Är så otroligt trött på det här. Varför blir man aldrig tagen på allvar inom vården.. Man tycker att det åtminstone kunde ta ngt prov för att försäkra sig om att ingen bakterie ligger och gror...
Tempade henne nu strax innan läggdags, och då låg hon på ca 38... Får helt enkelt se hur det blir under morgondagen....

Så otroligt tungt att missa massor på jobbet... Men vad gör man?
Som min chef så fint uttryckte sig när jag beklagade mig för att jag tyvärr varit tvungen att vara hemma: "Ja, tyvärr så är det oftast så... Den typiska kvinnofällan"...Och det är ju precis så det är.... Karlarna tjänar mest, och därför blir vi kvinnor hemma med barnen för att inte mista allt för mkt pengar... För vem har råd att göra det i detta pengakrävande samhälle?


Känne en slags hemlängtan just för stunden.. Har inte varit upp till de jämtländska skogarna på ca 3 månader, och det börjar kännas i kropp och själ... Oavsett hur mkt jag trivs här så tror jag att jag behöver mina "hemresor" emellanåt...
Men men, får helt enkelt bita i hop till efter jul ngn gång... Den som väntar på ngt gott... :D

Hade en rätt tung vecka förra veckan, många deppiga stunder och mkt prat i telefon m. nära och kära.....
Och helt plötsligt fick jag här i torsdags ett blombud... :D En helt underbar bukett m. massor av fina/varma blommor... Kikade på kortet, och det var min underbara lilla Jenny m. familj som skickat dem... OM hon bara visste hur mkt de värmde! Blev alldeles tårögd för tusan när jag tog emot dem... Om du läser det här stumpan så ska du veta att du verkligen gjorde min dag! Saknar dig tokmkt! Och längtar efter mosters mini! Tänk om bebben bara kunde ploppa ut ngn gång! :D

Har gjort allt jag ska göra idag... Storkok (matlådor), tvättat, badat Neah, städat, duschat etc... Så nu är jag verkligen helt slut som artist för idag.. Bara att ta nya tag och hoppas på en frisk dotter i morgon så jag slipper vara hemma mer nu... Måste vara oerhört tungt för henne att jämt och ständigt vara sjuk lill snuttan min....
Men nu är det dags att lägga sig till rätta och kika på en film tillsammans med gubben min förhoppningsvi! :D

Natti natti allihopa! :)

0 kommentarer: