Blogger Layouts

måndag 27 oktober 2008

Up's and down's

Livet är verkligen en berg-och-dalbana....

Helgen som varit hade vi besök ifrån de jämtländska fjällen. :)
Riktigt kul att få träffa två av småsyskonen samt respektive...
Jessie. Petter, Kevin & Thérese infann sig under fredagskvällen... Vi spenderade de timmar vi hade på oss framför köksbordet med ngn öl, lite vin, snacks och massa prat långt in på natten... :)


Lördag morgon innebar att lillasyster och hennes karl skulle fortsätta deras färd mot Avesta samt Eskilstuna... Tråkigt att de var tvungen att åka så fort! :( Hade varit roligt att få umgås lite mer tycker jag... Men kanske snart igen?! :)
Vi andra tog bilen och begav oss för en snabb men effektiv shoppingrunda i Söderhamn... Hittade mkt fint till vårat kommande födelsedags barn Joline och även en och annan liten pryl ex. ny bilbarnstol till lilla Neah. :)
Under kvällen kom några vänner och bekanta för att göra oss sällskap framför vårat Nintendo Wii, och full fart var det! Kul kul...
Gubben tog sig en tur till Bollnäs senare på kvällen med allt folk och vi andra la oss i skaplig tid... Trötta som tusan!

Söndag pysslade vi mest på allihopa... :) Myste på och tog det lugnt här hemma...
Stekte i ordning lite älgfärsbiffar och bakade ihop en äppelpaj som vi sedan avnjöt innan allihopa åter igen begav sig de trettio milen uppöver igen.. Själv praktiskt taget stupade jag i säng med det samma de stängde dörren bakom sig... :)
Hoppas att det inte dröjer allt för länge innan de kommer ned och sällskapar oss igen! Hade en riktigt trevlig, men lite för kort helg tillsammans med alla....


Ja, så var då måndagen här och med det infann sig ngn slags deppighet....
Har i princip suttit m. gråten i halsen hela dagen och inte riktigt förstått varför.... Inte heller nu känner jag mig vidare glad och har fortf inte riktigt listat ut alla anledningar till denna tunga nedstämdhet... Hoppas innerligt att det är ngt som går över tills i morgon med lite sömn kanske... Men ack vilken tung måndag...
Hade helst av allt önskat att gubben kom hem... Då hade jag bänkat mig i hans famn framför en bra film och bara myst.... Usch vad tungt det är att vara ifrån varandra heeeela tiden.... Önskar verkligen att jag får vara kvar på jobbet efter Januari då det kanske innebär att älsklingen kan söka sig jobb hemöver... :)
Och det i sin tur kanske även leder till att vi får ha det två andra småtrollen oftare... :D


Ne, nog tjatat gott folk... Nu ska jag faktiskt krypa ned i sängen (tyvärr utan min bubbe) och kika på en film innan jag somnar efter 5 min i vanlig ordning..... Sen blir det åter en lååååång dag framför mig.... Men ser fram emot ljuspartyt i morgon kväll iaf! :)

Godnatt och sov gott!

0 kommentarer: