Blogger Layouts

tisdag 21 oktober 2008

Sjukling

Ja, idag har man då varit hemma med lill sessan vår som ligger i 40 graders feber.
Haft en lugn dag med några vänner på besök samt massa mys framför Hitta Nemo filmen som Neah bara älskar! :)
Skönt att inte ha några förpliktelser, men ändå känns det tungt att vara ifrån jobbet när man precis börjat...

Hoppas att lill skruttan tillfrisknar snart, då vi får finbesök i helgen också.
Jessie, Petter, Kevin och Thérese kommer ned för en weekend hos oss. :) Jessie och henne gubbe blir kvar en natt och lämnar de andra två kvar tills på söndag då de plockas upp igen för hemresa mot kära Jämtland...
Får se vad som kan komma att hittas på... Förmodligen blir det en liten shopping tur, då Joline fyller år helgen därpå... Så ni ska tro att här ska handlas presenter. :) Ska även sätta mig och kika runt efter lite roliga idéer till årets tårtor... Spännande!

Pratade med min kära farmor igår också... Den tokan ska skicka en rejäl omgång älgkött åt oss nu när alla kommer ned i helgen. :) Så här ska göras älgfärsbiffar! Mums!!! :D De är för underbara farmor och farfar.... Saknar dem som tusan!

Börjat kika på julutstyrsel till hemmet redan, men kan inte bestämma mig. :) Är det värt så mkt pengar för en sådan kort period?
Jag menar, är ju ändå gardiner och belysning som sitter uppe i ca 1 månad, och sen läggs de i lådor till nästa år... Samtidigt är det ju såååå otroligt mysigt med riktig jul, vilket jag fått min underbara karl att lova mig i år. :D Tagit ledigt ifrån jobbet under två dagar vid jul vilket ger mig en hel veckas ledighet med karl och barn.... Hur mysigt låter inte det? :)

Sen blir det även pyssel tillsammans med svågerns barn och fru.... Och självklart våra barn här hemma... Oj så jag ser fram emot allt detta... :) Ngn som föresten vet vart man kan hitta fina julstrumpor åt barnen?

Ne, nog surrat om jul.... Blev inget bilbyte helgen som var, utan vi ska ist till Bollnäs på Torsdag för att lösa det...
Ska bli skönt att få den större bilen som jag så länge väntat på! :) Haha, tänk vad många paket Joline ska få när vi får större bagage utrymme lagom till inhandling åt henne... ;)


Nu ni gott folk ska jag surfa vidare och försöka hitta mig ngn bra film att kika på till kvällen!

Ha en fortsatt trevlig kväll kära läsare! :)

0 kommentarer: