Blogger Layouts

lördag 27 september 2008

IKEA

Vaknade vid åtta i morse och fick känslan av att jag försovit mig. :P
Insåg att det faktiskt var lördag, och kikade på klockan i hopp om att den visade 4-5 el ngt (alltså chans att somna om en stund innan Neah vaknar). :)

Men till min förvåning visade den 8, och inget ett ljud ifrån lill sessan vår som fortfarande sov så gott(!).... :D
Gick upp en sväng på toa och tänkte så sedan försöka somna om en sväng.... Men ICKE! :( Låg i över en timme och verkligen ansträngde mig för att lyckas... Men så klockan nio, när några små joller hördes ifrån barnrummet så gav jag upp, och intog istället köket med en ordentlig brakfrukost! Mums!


Vid 10 vaknade så även älsklingen, och kom med den briljanta idéen att ta en tur till Valbo/Gävle för att shoppa loss en liten stund på IKEA... :D Så efter en stunds förberedelser här hemma packade vi oss in i bilen, jag, gubben och lilla Neah och begav oss iväg! :) Otroligt kul att komma iväg och göra ngt bara familjen utanför Bollnäs för en gångs skull! :) Och mkt fint hittade vi... Har nu införskaffat oss en ny säng, då vi ska sälja vår gamla... Men till vår förvåning har de glömt att skicka med mitt stommen som i princip ska hålla uppe hela sängen.. Så just för stunden är det cirkus! haha! Men så kan det blir, får skicka in Krille i veckan när han åker och jobbar el när han är på väg hem för att plocka ut en... :) Så får vi helt enkelt lösa det till helgen! :)
Har även köpt oss en jätte fin byrå och lite annat smått och gott... :) Kom relativt billigt undan, och nu har vi nästan allt det vi behövde... Med undantag från TV-bänken som vi tydligen aldrig kommer att ta oss för att köpa, då vi aldrig hittar ngn som duger! Haha! :D

På väg hem skrek magen efter mat, så det bestämdes att vi skulle käka lite "latmat" vilket slutade med MAX på hemmaplan... Oj oj oj ... Ost ost ost i mängder! :D Kan det bli bättre?! ;) Mums säger jag bara...

Gubben plockade isär vår gamla säng när vi väl kom hem och försökte så gott han kunde att göra det bästa av situationen med den nya... Sen begav han sig av mot Bns med några kompisar för att ta en ute kväll. :)
Hoppas att han skyndar sig hem, men att han ser till att ha kul! :) Själv ska jag nog bara slappna av och kika på en och annan bra film kanske! :) Sen blir det sängen.... Tröööööt som tusan! Blev inte en allt för lång dag, men jisses vad trött man kan bli av att behöva anstränga sig och Shoppa lite... Hehe! :)

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll allihopa!
Kram på er!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Du och lillasyster borde ta sig en shoppingtur på IKEA ngn gång. Kan tänka mig att det skulle ta några timmar, men oj oj så mkt fina och BRA köp vi skulle göra du och jag ;)