Blogger Layouts

söndag 10 augusti 2008

Sjukhusvistelse

Ja, så har man då äntligen operationen överstökad.
Helt plötsligt efter att ha väntat hela sommaren så fick jag tid med en veckas förberedelse.
Onsdag och torsdag förra veckan befann jag mig i Gävle för provtagning, narkosbedömning och sist men inte minst själva operationen, vilken var en titthålsoperation.

Fick med mig Malin båda dagarna och utan henne vet jag inte vad jag skulle ha tagit mig till.
Hon väntade med mig båda dagarna och nog fick hon vänta alltid.

Åkte in på operation runt elva på torsdags morgon och kom upp ifrån uppvaket runt tre på eftermiddagen.
Helt slut och absolut inte närvarande försökte jag vara så social som det bara gick med lilla Malin som försökte få timmarna att gå. Det gick väl inte allt för bra, och runt åtta bestämde jag mig för att åka hem. Även fast jag kanske egentligen skulle ha stannat en stund till.

Fick beskedet efter att de fyllt mig med 5 l luft och gjort två hål i magen att de tagit bort sammanväxningar (efter kejsarsnittet) samt bränt bort endometrios härdar. Så förklaringen till varför jag haft så ont var ju rätt självklar efter det beskedet.
Så nu får vi helt enkelt ta en dag i taget och se vad som komma ska. För detta är ju en kronisk sjukdom (endo) som man helt enkelt får lära sig att leva med...

Stackars gubben min har fått tagit hand om allt sedan jag kom hem.
Jag själv har endast tagit mig upp och ned ur sängen (knappt) och orkat hålla mig vaken i sådär 10-20 min åt gången.
Annars har jag bara sovit mestadelen av helgen.
Men nu börjar jag sakta men säkert komma igen...


Älsklingen blir hemma med mig och lillan i veckan då jag inte får lyfta och anstränga mig allt för mkt.
Så jag ser fram emot en lugn och mysig vecka tillsammans med familjen...

Det var en liten uppdatering om vad som hänt de senaste dagarna...

Sköt om er alla där ute!
Kram och godnatt

0 kommentarer: