Blogger Layouts

lördag 20 juli 2013

13.07.20


Väntan väntan väntan...
Dagarna flyter på i ett, och det känns som jag mest sover bort sommaren om jag ska vara ärlig.
Har allt sedan jag kom hem varit så otroligt trött, vilket jag tror är en stor påverkan av alla mediciner jag intar.
Jag hade hoppats att vi det här laget ha fått kommit på en första träff på Akademiska. 
Men efter att ha läst mina min journaler på mina vårdkontakter häromdagen ska jag uppenbarligen inte ens få komma på Endometrioscentrum i Uppsala, pga manfall/dåligt med personal.
Så vad jag förstod det som skulle mina läkare i Gävle ist vända sig till Huddinge. 
Så nu återstår att se om väntan som jag tycker varit lång, blir ännu längre om jag på nytt måste ställa mig i ny kö för op.

I journalen stod även att de ställt diagnos "ospecificerad endometrios" vilket gör mig väldigt upprörd, då mina läkare var väldigt tydlig med vart endometriosen satt sig, och vilka åtgärder som skulle måsta göras.
Gör mig så förbannad att bli ifrågasatt, och rädslan över att de kommer att ta bort diagnosen (vilket jag läst att de gjort på andra) är väldigt stor efter denna lektyr från Uppsala.

Magen sväller, vilket även resterande kropp gör också.
Vill skylla på medicineringen där också åter igen då jag lyckats gå ned i vikt innan den. 
Men nu ser jag näst intill ut som en 7 månaders gravid kvinna då magen står rakt ut på mig pga smärta....

Som tur är har jag mina barn och make här hemma som kan stötta mig när allt blir för jobbigt.
Även mina vänner, och då speciellt några av dem har ställt upp otroligt mkt för mig/oss nu när det varit jobbigt. 
Ett jätte TACK till er! 

Nu hoppas jag på att orka mer och mer för varje dag som går framöver, och att jag klarar av att ta mig "hemöver" till farmors 70 års kalas. 
Det är det jag försöker ladda måendet för just nu, och hoppas på att vi (hela familjen) tar oss upp tills dess. :)

Nu inväntas snart maken från affären och besök till ena dottern från Bollnäs. 
Sen blir det matlagning och lördagsmys i Nymans familjen.

Så med den uppdateringen lämnar jag er för nu.. 

Tack och hej! :)


0 kommentarer: