Blogger Layouts

måndag 20 maj 2013

13.05.20

♡ Vår helg ♡


Så har då ännu en helg sprungit förbi, och jag har inte varit allt för aktiv med uppdateringar här av flera orsaker.
Magen fortsätter spöka, men med några dagars uppehåll nu tack och lov.

Under helgen har vi tagit det lugnt i goda vänners lag, och bara haft kvalitetstid.
Under lördagen spenderade jag, maken och barnen några timmar på ett stängt Träslott här på byn. Men trots detta fick vi aktivera barnen en sväng på lekparken. Gissa om de tyckte det var kul?! 
Under lördagen infann sig ett helt gäng med vänner och barn (Vår Tillie fick umgås med sin blivande make, Tim), och dagen sprang förbi med glada, nöjda barn och avlastade föräldrar (då barnen underhöll varandra). :) Riktigt mysigt, och precis som en helg ska vara! Inga måsten, och bara mys! 
Tack vare det har jag kunnat vara rätt aktiv trots allt. 

Nu har ny vecka infunnit sig, och denna kommer med massor att göra mängder av möten.
Blir trött och slut bara av att tänka tanken på allt som ska hinnas. Men vissa veckor är väl av detta slag?
I dag måste ny mob hämtas hem (då klumpiga jag tappade min i fredags), i morgon är det möten och sen sommarfest på småttingarnas dagis, onsdag är det åter igen möte, torsdag sjukhusvistelse i Gävle och sen var det åter igen helg.
Dagarna springer iväg trots allt! :)

Tänker idag länka en otroligt bra nyhetsmorgon (enligt mitt tycke), då de idag uppmärksammade min och mina medsystrars sjukdom, Endometrios.
Tänka sig vad vi kostar samhället per kvinna/år... Förhoppningsvis har vi inte bara fått upp den vanliga Svenssons ögon, utan kanske även sjukvård och regering... 
Kanske kan lite mer pengar läggas på att utbilda vårdens (många ggr) okunniga personal så den hjälp som behövs finns att få för alla, även för de som inte orkar kriga...
Samt att alla kanske inser att denna sjukdom verkligen finns och inte är en övergående förkylning som så många runtomkring tycks tro.
Vakna Sverige! Nu är det dags att ta denna så vanliga kvinnosjukdom på allvar och lägga energi på att få ned inte bara kostnaderna kring den, utan även det mänskliga lidandet den ger! 
Till alla mina medsystrar där ute: Tillsammans är vi stark! 
Om ni klickar in er på länken nedan kan även ni ta del av denna information som gavs  i morse kring detta.

Nyhetsmorgon- Endometrios

Kikade ni alla på Eurovision i helgen?
Tycker faktiskt att vinnande låt var väl värd att vinna! :)
Så med avslut på detta inlägg bjuder jag er på en skönsjungande
Emmelie De Forest! :)



0 kommentarer: