Blogger Layouts

fredag 3 maj 2013

13.05.02

Tack älskade vännen! ♡
Denna bukett pryder nu min skänk i köket och var gång jag ser på den känner jag mig så otroligt tacksam över de vänner jag valt att bjuda in i mitt liv.
En kär väninna kom ikväll med dessa blommor och förgyllde verkligen min fredag. 
Ibland kan lite omtanke och blomster göra så otroligt mkt mer än vad man tror.
Jag är själv en människa som älskar att ge. Det är en sann glädje att få glädjas med dem man kan dela en bit av sin tacksamhet och kärlek med.
Är van vid att vara den som visar uppskattning till dem jag håller kär, men konstigt nog är det inte var dag jag själv blir så "uppvaktad" som jag blivit nu när denna vidriga värk satt sig som ett järngrepp i min kropp.
Är så otroligt tacksam över dessa blomster vännen, om du bara visste! Är så glad att jag har dig i mitt liv, och hoppas att så ska förbli tills vi blir gamla och grå. 

Dagen började bra, för att efter bara några timmar ett uppstigning vända likt en bomb.
Först en smäll i magen av vad jag inte hade förväntat mig i brevlådan, sen värk utav bara den, för att behöva hålla igång fram tom. eftermidagen då möte hos läkaren väntade.
Är fortsatt sjukskriven, då jag ska trappa upp medicineringen ngt för att vad vi hoppas göra framsteg i måendet.
Håller alla mina tummar och tår för att försäkringskassan håller med min läkare, och kommer nu få sitta på nålar fram tills beslut är taget. 
Så en liten klump i min mage har nu lugnat ned sig när jag vet vad jag har framför mig (åtminstone en stund) och kan ta dagen som den kommer utan stress och press ifrån omgivningen.

Hämtade idag en torktumlare på byn av en bekant som fått tag i en åt oss.
Prisa gud vad skönt det ska bli att slippa vänta på att tvätten ska torka i 3-5 dagar med 5 barn, mig själv och maken att tvätta efter.
Herregud, ibland känns det som att jag inte gjort annat än att stått i den där förbannade tvättstugan för att hinna med alla dessa klädeshögar.
Men nu ska det förhoppningsvis bli ändring på det, och vår lilla T kanske slutar klaga på "stickiga" kläder. :P 

Efter läkarbesök och hämtning av barn idag fick vi besök av min rara "extradotter" som barnen bara älskar!
Så jag fick lite sällskap och barnen underhållning under middagslagning och sen har vi bara myst på allesammans här i kväll fram till barnen la sig.
Nu sitter jag här nyduschad och bara hoppas att barnen samt maken ger mig en ordentlig sovmorgon i morgon, då det känns som jag skulle behöva en redig skönhetssömn. 
Förhoppningsvis bjuder helgen på lite sol och värme så vi kan "påta" på lite här ute på gården (då mkt behövs åtgärdas) i den mån jag orkar och mäktar med.
Vad ska ni andra hitta på med?

Men nu tror jag att jag packar ihop för ikväll och bäddar ned mig i den efterlängtade sängen. :)

Vill bara passa på att åter igen tacka alla nära och kära för er kärlek och stöd nu när dagarna känns tunga! ♡♡♡
Ni är riktiga guldstjärnor i mitt liv!

0 kommentarer: