Blogger Layouts

tisdag 12 mars 2013

13.03.12

Har idag haft en relativt lugn dag.
Fick allt pyssel som skulle göras här hemma gjort innan lunch.
Skönt att bara kunna "vara" ibland..
Speciellt som magen gör sig påmind och tankarna far iväg.

Endast 3 dagar kvar tills jag får besked ang. min röntgen.
Ju mer jag tänker på det, desto mer rädd blir jag över att få svaret att de inte hittade ngt och att det nu blir stillastående i utredning etc igen.
Är så rädd att bli sittandes här ensam, utan rätt till varken fortsatt vård el hjälp.
Så den här väntan håller på att göra mig tokig!
Men, det är bara att hålla tummarna för att jag får den hjälp och vägledning jag behöver.

Det är mkt som händer och sker runtomkring, och ibland känns allt lite för övermäktigt. 
Har ni någonsin haft känslan att man helt enkelt bara önskar man fick ge upp och lämna in vitflagg? 
Den tanken har dykt upp många ggr de senaste veckorna, men ändå kämpar man vidare i hopp om att det snart blir vår tur att få lite flyt i vardagen.
Misstolka mig inte när jag skriver detta, då jag är otroligt glad och tacksam över min underbara familj och mina nära och kära i övrigt.
Tacksam över att jag har så mkt som så många andra inte har.
Men ändå kan jag inte låta bli att tänka att det ngn dag kommer bli bättre....
Bättre på många sätt och vis... 
Med den ryggsäck man har och de senaste årens upplevelser kan jag inte annat tycka än att det nu är "vår tur".... :)

Ser så fram emot påsk, då vi (jag, maken och barnen) ska försöka ta oss upp till lite nordligare breddgrader, med andra ord till släkt och vänner i Jämtlandsfjällen. :)
Har haft och har fortfarande sådan längtan efter dem alla där uppe, att påskfirande just nu känns sååååå otroligt efterlängtat!
Även lite släkt ifrån Ireland kommer infinna sig, och blir det som jag tänkt kommer jag/vi även få snusa lite nykläckt bebis. :D
Men tiden får utvisa hur det blir. 
Vår bil är ju ännu inte tillräckligt pålitlig för att köra en sådan lång sträcka, och tåg känns lite motigt om jag ska vara ärlig.. 
Men förhoppningsvis löser det sig, och vi åker om inget annat hände hemöver lagom till påsk. :)

Med en liten bättre uppdatering idag mot för gårdagens rader, sätter jag nu stopp för mina djupa tankar och funderingar för likväll.

På återseende mina vänner! :)

0 kommentarer: