Blogger Layouts

söndag 17 februari 2013

13.02.17


Så har då ännu en helg sprungit förbi, och dessa två dagar har vi spenderat alldeles för oss själv här uppe i Flästa skogarna. :)
Inte ett besök, och inte har vi besökt ngn heller för den delen.
Rätt ovanligt för att vara Fam. Nyman, men på ngt vis har det varit skönt. :)

Under gårdagen hade vi en riktig mysdag/kväll. :)
Barnen lekte ute i flera timmar m. älsklingen min under tiden som jag fick chansen att dona lite här inne för mig själv m. lilleman hack i häl. :)
Eftermiddagen bjöd på Tacomiddag, bubbelbad (för barnen) och sen lördagsmys framför Melodifestivalen ( på barnens begäran). 
Det var en hög med 5 mkt belåtna och glada barn som gjorde kväll efter det. :)

4 av 5 syskon myser i bubbelbadet 
Idag var vi ute på förmiddagen och sysselsatte barnen med olika snöhögar, pulkor, tefat, snowracer etc.
När Tillie började tröttna ur gick vi in och innan jag visste ordet av var det städat och fint här inne. :)
Tvätten blev vikt, sängarna renbäddad och golven städade...
Underbar känsla att ha det gjort under tiden som de andra fortsatte med uteleken.
Efter lunch och pyssel här inne begav sig bonusarna hem för denna ggn, och ist infann sig en kompis till Neah som i två timmar var här och aktiverade våra småtroll m. lek och bus innan vi avnjöt lite hämtmat från den lokala pizzerian på byn.
Efter dusch, sagoläsning och nattande av tre trollungar är mamman i huset heeeelt slutkörd trots en relativt lugn helg (om man nu kan kalla en helg med 5 barn för lugn). ;)

Har nu duschat och tagit mig en kopp te.
Klockan är bara strax över åtta, men på ngt konstigt vis känns det inte som att det spelar ngn roll. 
Blir inte många minuter till vaken för min del. 
Laddar om batterierna och inväntar en ny vecka med nya äventyr.

Måste föresten bjuda på en härlig bild på vår lill prins som i morse med hjälp av de två äldre systrarna ( T& N) hade hittat på mammas smink och hårprodukter. 
Med en halv burk volymmouse sprang han runt och var allmänt nöjd och galen när mamman i huset vaknade och insåg vad de busat med när jag som minst anat det. :)
En dusch senare ser han åter igen ut som folk, och jag har nu ställt mina produkter en hylla högre upp. :P 

En Stylad lilleman 

Nu blir det till att leta efter lite födelsedagspresenter till vårat nästa födelsedagsbarn här i familjen.
Léon fyller hela 10 år på Torsdag. Så nästa gång de kommer hem ska här firas med Aladdin tårta (hans eget önskemål). :)
Gäller bara att hitta ngt roligt som han har behov av.... Håll tummarna för att jag/vi lyckas! :)

Med det säger jag... Godnatt, och ha en fortsatt trevlig söndagskväll alla ni som tänkt vara vaken! :)

0 kommentarer: