Blogger Layouts

onsdag 14 november 2012

12.11.14

Inte många veckor kvar till Jul....
Ja, tänka sig att det inte är mer än ca 5 veckor till Jul.
Känns det inte egentligen som att vi nyss hade vinter och kyla, och Julafton på intåg?
Kan det vara för den icke så varma sommaren som vi bjöds på?
Nog hade vi enstaka dagar då värmen gjorde sig påmind, men inte blev det allt för många dagar på stranden och tyvärr inte allt för mkt solat för den delen heller.

Konstigt nog så har jag nog aldrig längtat så otroligt mycket efter att få fira Jul någon gång som detta år.
Känner en slags längtan och förväntan, då vi kommer fira denna högtid i de nordligare delarna av Sverige. 
Haha, ja åtminstone lite mer norröver än Hälsingeskogarna. :)
I år har vi nämligen fått inbjudan att fira tillsammans med lillasyster och familj.
Både från lillans familj och hennes sambos sida kommer vi vara ett glatt samlat gäng på ca 17-20 pers som jag förstått det. 
Ska bli otroligt roligt! 
Ser så oerhört fram emot att få komma hemöver och fyllas med lugn då jag får stillat min just nu otroliga hemlängtan! 
Så ett stort TACK till lillasyster med familj för er inbjudan, och såklart tack till mina underbara och rara farföräldrar som ännu en gång står för boende hemma hos dem. :) 
Ni är alla guld värd! All kärlek till er! ♡


Har idag i övrigt haft en ganska tung, men väldigt givande dag.
Efter strax över en timme hos terapeuten var jag heeeelt slutkörd och känner mig fortfarande nästan lite smått illamående av alla känslor som drogs till ytan för att på nytt ge sig till känna.
Efter så många år känns minnena faktiskt som en lätt inbillning när man åter igen pratar om dem högt.
Mycket har jag inte delat med mig av till speciellt många, men på ngt vis känner jag mig trygg i att börja bearbeta saker och ting nu i vuxen ålder. 
Kanske är det på tiden, och ett måste för att jag någosin ska kunna bli människa igen efter allt som kommit och gått i mitt liv.
Oj oj vad jag svamlar!
Kanske inte många som förstår ett dyft av det hela. 
Men det viktigaste, och kanske summan av kardemumman så att säga är att det verkligen känns som jag är på rätt väg....
Nu ska jag bara försöka hålla i denna kontakt, och se till att jag fullföljer hela terapin. 

Nu blir det en liten kopp té och sen tänker jag avvika för denna ggn.


På återseende! 

0 kommentarer: