Blogger Layouts

söndag 19 augusti 2012

12.08.19


Började denna söndag med sovmorgon. Denna var verkligen behövlig för min del.
Har inte kunnat sova så bra de senaste nätterna med värkande mage och rygg. 
Morgonen kändes tung när en av våra "sessor" tyckte mamma skulle kliva upp och fixa välling och film alldeles för tidigt för att jag skulle tycka det var okej.
Så otroligt skönt när jag insåg att maken redan var i farten, och tog med sig småttingar upp så jag fick fortsätta att sova vidare. 

Denna helg har vi spenderat mestadels hemma i lugnan ro, då vår ena bil totalkraschade i fredags och jag blev tvungen att bogsera min kära man hem från jobbet. 
Nu försöker han så gott han kan att försöka ordna till denna så han tar sig på jobbet i morgon, vilket verkar helt kört.
Så nu får vi se hur denna vecka blir... Jag har massa möten och läkarbesök etc som jag måste åka på och mannen måste självklart ta sig på jobbet... Så hur tusan gör man?! 

Fredagen var en riktigt tung dag på många olika sätt och det känns i kropp och knopp.
Tänka sig att allt för det mesta ska gå mot oss, och vi ska behöva kämpa för att få lite lugn och ro och flyt  i vardagen.
Allt känns rätt hopplöst för stunden, men jag hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa.
Med lite kämpande och "jävlaranamma" kanske det blir bättre iaf....

Har nu börjat med en ny medicin för min endometrios vid namn Visanne. 
Denna hormonbehandling är relativt ny på marknaden och otroligt dyr... Men nog är det värt ett försök om det gör att man kan bli bättre av den.
Då jag vanligtvis är en väldigt hormonkänslig kvinna oroar jag mig för alla dessa biverkningar som komma ska. 
Men jag hoppas på det bästa och att denna medicin kommer att börja ingå i högkostnadsskyddet inom kort för oss drabbades skull. 
Annars kommer detta bli en medicin som tyvärr endast de med pengar kommer att kunna utnyttja...
Och nog vore det hemskt om det skulle behöva bli så... De med pengar och status har väl ändå inte mer rätt till behandling än vi andra?

Håller tummar och tår för att allt i våra liv går åt rätt håll igen och att vi kanske har turen att få lite 
hjälp på traven...

Med dessa tråkiga ord återgår jag till att göra absolut ingenting denna regniga dag, och hoppas på att alla ni andra har en fin söndag tillsammans med era nära och kära! :)




0 kommentarer: