Blogger Layouts

onsdag 18 juli 2012

12.07.18


Bus & Lek på Träslottet, Arbrå

I morse när jag vaknade sken solen och vi hade knappt ett moln på himlen. 
Första tanken var bad och lek på ngn av stränderna i närheten med picknick korg och mys.
Men så slog molnen till, och det mulnade på.
Så ist blev vi medbjudna till Träslottet där vi spenderade en stund tillsammans med svåger och fru samt alla barnen såklart.
Blev rätt besvikna miner när solen gick i moln (åter igen) och regnet infann sig. Men nog hann de leka av sig liiiite iaf. :)
Skönt att komma utanför hus och hem om än så bara för en liten stund mellan regnskurarna.
Är så otroligt less på detta väder, och det kan väl göra vem som helst deprimerad?
Känns inte som vi haft ngn riktig sommar ännu, och snart är ju ändå hösten här! Så när kommer solen och värmen som ska ladda våra batterier med D-vitamin full för att klara den mörka och kalla vintern?! 
Ge mig, ge mig, ge mig.... :)
Ugnsstekt Falukorv
Efter stoj och lek tog vi vårat dagis (våra egna fem barn och svågerns tre) för lite kaffe och fortsatt lek här hemma ist.
Det slutade med lek i flera timmar, samt middag tillsammans.
Lagade idag ugnsstekt falukorv och det uppskattades bland de flesta i huset. :)

Nu så här på kvällen har vi gjort en snabbstädning för att sen lägga de minsta två (Tillie somnade utslagen på soffan efter en hård dag) och mannen min tog med sig de tre äldsta upp till Lilltjärn för påhälsning av några vänner som campar där med husvagn ikväll. :)
Själv blev jag hemma med småttingarna.
Men fick mig ist en låååååång varm dusch, med peeling och lyx... Så jag klagar inte. :P

Nu sitter jag då här nyduschad och avslappand, då jag känner lugnet efter en väldigt intensiv men trevlig och händelserik dag. :)

Hade för övrigt ett väldigt givande möte igår här hemma med en helt underbar kvinna som jag tror kommer ha mkt gott att föra in mitt och alla de andras liv. 
Känns så bra att jag tog klivet och intitiativet, och nu känner jag mig nästan lugn då jag får sådan underbar hjälp.
Hoppas det håller i sig, och att det börjar ske lite mer framsteg.
Håll era tummar kära vänner! :)

Nu ska jag nog ta och göra mig en liten café au lait och avnjuta den i lugn och ro innan det är dags att göra kväller igen.
Får se vad morgondagen innebär.
Hoppas på att iaf få höra från min kära lillebror som ligger inne på sjukhuset med misstänkt blindtarmsinflammation.
Sådana här ggr känns det jobbigt att bo så långt bort.. Annars hade ju storasyster varit där på stört för att hålla handen... ;)

Men iaf så lever vi, och hoppas på mera solsken innan semestern är över.
Får väl kanske ta och göra slag i saken och utföra ngn slags regndans här så det slutar regna ngn gång och börjar värma ist. :)
Nog för att kvällen varit fin, men man har ändå lätt för att dömma ut resterande sommardagar pga det väder vi ändå haft hittills. :)

Men nu blir det tack och hej för mig för denna ggn! :)
Ha en fortsatt trevlig kväll alla mina nära och kära...
På återseende! <3

0 kommentarer: