Blogger Layouts

fredag 29 juni 2012

12.06.29

Arbrå Hälsocentral

Varit lite frånvarande de senaste dagarna då magen inte riktigt velat som jag velat.
Blev ett besök på Akuten i Bollnäs under onsdagskvällen då jag bara inte klarade av att hantera de smärtkramper som infann sig. 
För er som fött barn kan jag bara beskriva smärtan som värkarna man får under en förlossning. Skillnaden med de här "värkarna" är att de aldrig släpper, utan till slut bara exploderar i en ända jätte kramp... 
Tycker mig ha rätt bra smärttröskel, men i onsdags bröt jag ärligt talat i hop och grät som en liten flicksnärta skulle gjort. 
Blev liggandes på akuten med diverse smärtstillande, och fick till slut skjuts hem för att stupa i säng ovaggad efter en låååång och smärtrik kväll. 
Gårdagen innebar endast sömn för mig heeeeela långa dagen under tiden barnen var på dagis och lekte av sig en stund.



Idag har jag ändå hunnit med två möten och sen sa kroppen åter igen ifrån.
Så idag blev det ett besök på Hälsocentralen för att få smärtstillande för att i princip kunna överleva helgen iaf någotlunda smärtfri.
Så nu sitter jag här och försöker bara slappna av och hoppas på att de piller jag fått snart ska ge effekt och sen blir det soffläge heeeela långa kvällen tillsammans med mannen.
Förhoppningsvis lägger sig de två äldsta barnen snart så jag till 100% kan få slappna av och slippa tänka på att bli alldeles för "utslagen" inför de små liven som inte kanske förstår precis hur mamma mår.

Morgondagen innebär lite bus och lek här på byn i hopp om att pillrena fungerar som de ska.
Kommer försöka få med oss barnen på bland annat ponnyridning, clownbesök på träslottet, godisregn etc. 
Hoppas bara på finväder och ork nog att klara dagen! :)

För mitt upp i all kaos vill man ju ändå kunna finnas där för barn och man, och få en lugn och gemytlig helg. :)

Men nu ger jag upp för denna ggn, och hoppas att ni alla har överseende om det skulle dröja till nästa inlägg. 
Ha en fortsatt trevlig fredagskväll och självklart en härlig helg tillsammans med era nära och kära! :)


0 kommentarer: