Blogger Layouts

söndag 24 juni 2012

12.06.24

Midsommarfirande på Fornhemmet, Arbrå 2012


Ja, så var då 2012 midsommarafton ännu en gång firad och överstökad.
Vi hade en otroligt mysig och givande dag med nära och kära, och gissa om barnen hade roligt med både dans, lek och stoj här hemma dagen lång?! :)
Fick faktiskt till att binda kransar åt dem alla, förutom vår äldsta prins här hemma då han tvärvägrade "blommor i håret"... Haha! :) 
Han slapp, och de andra pyntades fina innan dans kring midsommarstång och glassätning på Forhemmet här i Arbrå. :)
Vi hade med andra ord en helt kanonbra dag tillsammans med goda vänner och glada barn! :)

Mammas midsommarprins! <3


Helgen har efter midsommar endast gått i lugnets tecken då vi inte haft sådan tur med vädret här i Arbrå, som vanligt kan tyckas ibland.
Har mest blivit lite TV-tittande, lördagsmys och så lek och stoj i vanlig ordning. :)
Men kan vara skönt att känna att inga krav el måsten finns emellanåt också, eller vad tycker ni?

Magen har spökat av och till hela helgen, men det har ändå gått att fokusera bort på ngt vis, och jag måste bara uttrycka min tacksamhet över den Svenska endometriosföreningen.Vad skulle man göra utan de medsystrar man har att ventilera med när ingen annan förstår?!
Där kan man få vräka ur sig hur tungt/smärtsamt el kaotiskt det känns just för stunden, samtidigt som man kan glädjas åt sina egna och andras bättre dagar. Där förstår alla vad man går igenom och ingen ifrågasätter ens det minsta hur det kan komma sig att man är så "sjuk" när inget syns på utsidan.

Jag kräver inte att folk i min närhet ska förstå och tycka synd om mig, men det kan vara skönt att få gnälla lite med folk som förstår ens problematik ist för att upplevas som en gnällkärring el bitterfitta bland dem man lever med och håller kär. 
För nog kan det bli tjatigt när man dag ut och dag in beklagar sig över huuuuur ont det gör, el huuuuur dålig man är etc.... 
Så ja, alla medsystrar där ute.. Ni gör susen i mitt liv! :)
Självklart finns ju även mannen i mitt liv och de närmaste här för mig, men ibland kan det vara svårt att förklara när man knappt själv vet vart det sitter... :)

Så, då har ni fått en liten uppdatering över mitt mående också..
Kommer även förhoppningsvis få lite provsvar under veckans gång, och förhoppningsvis även en ny tid hos läkaren då jag var så klumpig och glömde förra gången jag skulle dit.
Minnet är bra men otroligt kort ska ni veta. :P

Men nu blir det till att slänga på en flaska välling åt lilleman och borsta småtänderna innan jag beger mig uppför trappen för vad jag hoppas blir en god natts sömn. :)
I morgon vankas vardag med jobb för mannen och skola/dagis för de små. Själv ska jag försöka göra så lite som möjligt då jag tycker mig ha fått det mesta gjort i dag. :)

Som vanligt bjuder jag på en liten visa så här innan läggdags. :)




Kram och godnatt så länge! <3


1 kommentarer:

Hanna sa...

Tack själv för en jätte trevlig kväll =)