Blogger Layouts

tisdag 19 juni 2012

12.06.19

http://www.endometriosforeningen.com/site/


Har en riktigt tung dag vad kommer till min sjukdom, Endometrios idag.
Allt sedan min operation i December känner jag att det sakta men säkert börjat återgå till det gamla vanliga smärtmönstret igen. 
Jag försöker bita ihop och hålla mig uppe, men dagar som dessa känns det helt enkelt bara omöjligt.
Att jag sen hade turen (inte) att få komma till en läkare som inte alls var kunnig inom detta område, vilket inte många tycks vara trots en ganska vanlig kvinnoåkomma i dagsläget var ju liksom inte pricken över I:et.
Ingenting blev bättre av det besöket, utan bara några hundringar fattigare i plånboken som för övrigt är ganska tom just för stunden.
Ibland undrar jag vart sjukvården är på väg. När denna sjukdom börjar bli allt vanligare, el åtminstone mer uppdagad men ändå finns sådan okunskap inom detta område att man näst intill börjar bli mörkrädd.
Som drabbad känner man sig så liten och ensam när man gång på gång får de mest konstiga svaren el råden gör att man ibland bara vill dra ett täcke över huvudet och aldrig  någonsin mer kliva upp.
Är det konstigt att man ibland tappar gnistan?!

Jag försöker hålla mig uppe mitt i allt som försigår, men vissa dagar är tyngre än andra och idag är en sådan dag.
Att hålla sig sysselsatt brukar vara en ganska bra terapi för mig, men tyvärr har jag ganska nyligen konstaterat att jag sedan får lida värre efteråt.
Bara för att man försöker hålla tankarna någon annanstans betyder inte det att man senare inte får lida pin iaf. 
Så kanske måste jag ta och omarbeta min strukturering här i livet?!

Har annars bara plockat och donat bland allt rat i boden i dag och sen inhandlat lite nödvändigt till hus och hem för att sen klippa gräsmattan ( så min man och andra hälft slipper då han jobbar så hårt inför kommande semester). 
Så idag har jag då gjort under här hemma, och hoppas på att ha fortsatt energi till resten då denna vecka bjuder på många trevliga stunder enligt min planering. :)
Bland annat blir det en liten tur ned till Bollnäs för shopping och mys med världens goaste Frida i morgon. :) 
Verkligen ngt som jag ser fram emot! :) 

I övrigt så går allt som på räls här hemma.
Och till helgen ser vi fram emot en midsommarafton fylld av lek och stoj med alla barnen i huset samt vänner! :)
Hade hoppats på att ta mig ut för att plocka en hel drös med blommor för att kanske binda lite kransar till våra småtroll att använda vid dansen kring midsommarstången! :)

Men nu väntar platsbanken åter igen på mig och sedan hoppas jag älsklingen infinner sig efter en lång och jobbig dag även för honom för lite prat och mys innan läggdags! :)

Bjuder er på en mysig liten låt innan jag sagt mitt för idag.
Lyssna och njuuuuuuuuuuut! :)


0 kommentarer: