Blogger Layouts

måndag 19 december 2011

11.12.19




Dagarna bara springer iväg, och tur är väl det då jag nu börjat återhämta mig rätt okej efter operationen.
Såret börjar läka, men har fortfarande otroligt ont emellanåt på den sida där jag fick blödningen. :(
Tog mig även modet till och avlägsnade förbandet idag. Det var inte alls en vacker syn, men definitivt mkt bättre än det varit tidigare. Dock fortfarande väldigt blå och svullen.
Men nu börjar jag se lite ljusare på saker och ting när jag inte längre måste ligga heeela dagarna, och känner att jag kan vara uppe och röra på mig mer och mer...
Däremot är det otroligt frustrerande att inte få lyfta upp mina egna barn!
Är så otroligt lätt att glömma bort sig, vilket hänt ngn gång... Men det kommer surt efter, och jag har fått börja tänka efter både en och två ggr innan jag gör ngt förhastat.
Detta resulterar i att barnen går Krilles tider på dagis, vilket blir otroligt långa dagar.
Men inga andra alternativ finns, då jag inte kan ha dem hemma pga av alla lyft etc som kommer med att ha dem hemmavid. :(
Får se hur länge det blir heltid... Förhoppningsvis blir det väl en telefonkontakt el möte med läkaren rätt snart för lite mer info. :)

Sitter här hemma och börjar stressa upp mig mer och mer inför jul.
Eftersom jag inte har varit allt för aktiv här hemma innebär det att det finns en hel del som borde göras innan jul. Har liksom inte tänkt på hur fort dagarna gått och inser nu att vi har både mathandling och ALLA julklappar att införskaffa denna vecka.
Lönen kommer förhoppningsvis på fredag, vilket innebär att jag och älsklingen kommer att få göra en stressig sista minuten shopping bland alla andra stressade Bollnäsbor.
Åh, vad jag inte ser fram emot det!
Men med 5 barn i huset är det ett måste, och det är bara att bita ihop och orka. :)

Snön har iaf kommit även till Arbrå nu. Och nog känns det skönt med en vit jul/nyår även i år.
Men nog skulle det vara skönt om det inte blev fullt lika mkt som förra året..
För nog är jag en sommarmänniska alltid! :) Får hemskt gärna vara snö till nyår, men sen vill jag ha sol och värme igen! :) Och ju mer snö som faller, desto längre känns det till min underbara vår/sommar!
Men ne, nu ska här inte klagas.. Otroligt mysigt med snö till jul! Lite mer julstämning så, än med julstjärnorna i fönstret och gröna gräsmattan ute... :P

Diaz skulle egentligen ha varit i Gävle ännu en gång på Operation (hemskickad förra ggn).
Men även denna ggn blev det att lämna återbud då han på nytt fått en hemsk förkylning som de flesta tycks ha dragit på sig nu. Så nu ska vi höra av oss till förberedelse barnop nere i Gävle så fort han blivit frisk igen och hoppas på att de har en tid lite fort så vi får till att sätta rören öronen så fort som möjligt.
Är ju ändå pga öronen och ev. polyperna som han aldrig tycks få vara frisk.
Stackars lilleman, infektion på infektion.. Aldrig får han vara helt pigg.... Vad jag önskar att alla sjukdomar kunde sätta sig på mig ist för på honom.... Allt hade känts så mkt lättare om han fick vara frisk!
Men förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan vi får en tid, och då håller vi tummar och tår för att han håller sig frisk efter det. :)

Nu ska här vilas en stund innan jag ska försöka ta mig på affären för lite lätt inhandling till middagen. :)
Ha en fortsatt trevlig dag allesammans!

0 kommentarer: