Blogger Layouts

söndag 6 november 2011

11.11.06



Tröttmössan själv tar sig tiden att skriva några meningars uppdatering här när orken väl finns. :)


Det vi alla trodde var en vanlig förkylning visade sig vara lungsäcksinflammation.. Jag har alltså gått runt med lunginflammation utan att veta om det, och på så vis samlat på mig lite vätska i vänstra lungan, varav smärtan i bröstet.
Fick under söndagen åter igen bege mig in på akuten och denna ggn hade proverna stigit, tempen var närmare 40 grader och en lungröntgen gjordes.
Ibland är det skönt att bli glatt överraskad över hur kompetent en del personal är. Gäller bara att hamna i rätta händer från allra första början. 


Så nu har jag snart ätit klart antibiotika kuren som sattes in, och känner mig väl lite bättre. Har just för stunden ingen feber och heller ingen smärta i bröstet. Men oj så trasig jag känner mig rent kroppsligt.
Har gått runt med sådan yrsel och huvudvärk de senaste dagarna att världen gungat ur sina banor av och till. :P
Men det tar väl kanske tid att återhämta sig efter en sådan här infektion? 
Älsklingen har iaf varit hemma med mig och hjälpt mig med allt här hemma och tagit hand om lilla mig när jag varit som dåligast. och det uppskattas! 
Men i morgon är det åter igen vardag. Gubben på jobbet, barnen på skola och själv ska jag nog bara vila. Har inte allt för mkt energi i kroppen, så det kanske är på tiden att jag låter mig själv göra ingenting.


I övrigt så har då lilleman åter igen hunnit med en öroninflammation, men har även fått tid den 28e november för öronoperationen. Så nu håller vi tummarna här hemma för att han ska hålla sig frisk tills dess så inga återbud behöver lämnas.


Ser även ut att bli en jämtlandsresa innan alla operationer här hemma. Vilket jag är väldigt lycklig över.
Trodde inte jag skulle hinna/orka med. Men nu visade det sig att min underbara farmor och farfar firar 50 årig bröllopsdag och ska ha middag den 19e.
Och det kan man ju bara inte missa.
Så det blir en weekend till fjälls för oss alla den helgen. :) Gissa om jag längtar?


Ne, åter tillbaka till vardagen.
Denna söndag tänker jag inte göra allt för mkt nyttigt här hemma....
Sitter fortfarande i pyjamasen och tror att jag ska fortsätta göra det dagen ut. :)
Det får bli en mys söndag i Nymans huset idag! :)

0 kommentarer: