Blogger Layouts

söndag 30 oktober 2011

11.10.30

Akuten i Bollnäs


Mkt har åter igen hänt sedan jag skrev sist.

Diaz är färdiginskolad på dagis, och det gick över all förväntan.
Han trivs så otroligt bra bland alla barn/fröknar, nya lokaler och leksaker. :)
Inga problem att lämna honom, och det känns så skönt i mammahjärtat när allt går och fortfarande

går som det ska.
Underbart!


Både jag och Diaz har haft en heldag tillsammans med en utav mina väninnor på Gävle sjukhus under förra veckan, då vi båda skulle på "utvärdering" inför ev. kommande operationer.
Det hela slutade med att jag direkt fick en tid för min hysterektomioperation som kommer att genomföras den 6e Dec. Känns så otroligt underbart att äntligen fått denna beviljad då jag kämpat och kämpat under vad jag tycker är en otroligt lång tid för att få sjukvårdspersonalen att det här verkligen är det jag vill. Och nu ÄNTLIGEN har jag fått som jag vill!
Självklart är jag otroligt nervös över vad som komma ska och över återhämtningen efter OP.

Men oavsett smärta och tårar efter operationen kommer det i det hela långa vara så otroligt värt det.

Även Diaz kommer att få sin öronoperation inom kort. Ev redan inom 2 veckor.
Hoppas på att allt kommer gå bra, och att det endast är rör de behöver sätta.
Kan ev. vara prat om avlägsning av halsmandlar och polyper. Men det ser de först under narkosen då det är rätt svårt att komma åt på en sådan liten en att se hur allt ser ut.


Var även meningen att det skulle ha blivit en Ullaredsresa tillsammans med några väninnor nu den 4e Nov. Men den blev inställd då jag haft en period av nedstämdhet igen.
Känner jag efter finns ingen ork till några utsvävningar utöver det vi har i vardagen just för stunden. Så vi får skjuta på det för denna ggn.
Men blir väl en ny resa inplanerad ist framåt våren kanske? Desto mer tid att spara på sig ännu mera pengar att handla för. :P


I övrigt så har vi hunnit med ett besök på akuten här i natt då jag har så otroligt ont i bröstet.
Åkte in och där togs en massa prover och de misstänkte väl hjärtsäcksinflammation när vi lämnade stället. Men provsvaren skulle dröja, så nu är det bara väntan på att ngn ska höra av sig, så vi får veta om de hittade ngt el inte.... För nog skulle det vara skönt att veta varför det känns så här...
Men som vanligt när det kommer till akuten så får man ju inga svar utan lite väntetid... Så  vi får se när de behagar ringa upp. Får väl livnära mig på smärtstillande och vila idag.


Tjejerna då, de växer och frodas. Och mammas största prinsessa ska på sitt första halloweenparty under morgondagen! Tänk vad åren går fort! :)
Men oj så roligt att se dem växa upp! Inte långt kvar tills de sitter här allihopa och är utflugna från boet. Vad gör man då egentligen?! :)

Äh, den tiden den sorgen... :P

Ne, nu ska jag nog inta soffläge och hoppas på lugn och ro med alla våra 5 småtroll... :P
Hur nu det ska gå! :)


Ha en fortsatt fin söndag allihopa, och glöm inte att ställa tillbaka klockan om ni nu inte gjort det redan! :)

0 kommentarer: