Blogger Layouts

torsdag 4 februari 2010

10.02.04

Då vår dator kraschat så har jag inte haft möjlighet att uppdatera här förrän nu.

Neah har fått otroligt fina presenter av allihopa, och det tackar vi så mkt för!
Kläder, smycken, leksaker, tvspel etc är vad som förgyller hennes dagar efter födelsedagen. :)

Var på BVC m. Tillie i går också på 6 månaders kontroll. Tänka sig att det gått ett halvår sedan vi fick denna lilla parvel! :)
Men liten och liten vette tusan om hon är längre.
Vägning och mätning visade på ngt helt annat, och nu väger hon då 8340g och är 66,7 cm lång. :) Gjorde en snabb jämförelse på henne och Neah i samma ålder rent viktmässigt..
Och det ska tilläggas att Neah vägde lika mkt som Tillie först när hon var 13 månader! :D
Så det här är ingen liten tjej vi fått... Haha!

Sitter i studietankar nu också. Jag och en väninna planerade att söka samma utbildning på distans i Gävle. Men så krävdes Matte B. Har alltid fått höra, och även läst att detta ämne inte behövs och att behörighet i Matte A alltid räckt tidigare... Men såklart ska det vara annat när en annan väl får för sig att söka... Så nu tycks det bli pluggning på Komvux nivå en sista gång (till hösten) för att nå mitt mål... Studera till Socionom... :)
Har under många års tid viljat läsa till detta, då det känns som att det är ngt jag verkligen skulle trivas med.. Men ändå så tvivlar jag över om jag verkligen skulle kunna lämna jobbet just där och inte ta med mig det hem och grubbla över saker och ting...
Men som det känns nu så är det värt att prova! :)

Nu har här badats barn, och snart tänkte jag ta mig en kopp te innan filmdags med gubben min! :)
Och till helgen blir det ännu ett kalas för Neah.. Svägerskan samt hennes syster med barn kommer hit för att gratulera Neah i efterskott. :) Så kommer ju även bonusbarnen som förmodligen även de vill avnjuta lite tårta. :P

1 kommentarer:

Therese sa...

Haha ja, dert kan jag göra:) Men har lovat några andra också men det är rätt mkt kläder så det räcker nog=) Vet dock inte om det är något du gillar med det märks;)

Jadu, vi har funderat och de helger Kevin jobbar är jag ledig och sedan tvärtom. Men någon helg framöver ska vi nog hitta=)