Blogger Layouts

torsdag 4 december 2008

♥ Kära lilla morfar ♥

Morfar lilla morfar....
Så har du då vandrat vidare till den bättre sidan...
Den sida där mormor och alla andra nära och kära väntar på dig, lyckliga m. öppna famnar...
Så tungt att du lämnat oss, men så otroligt skönt att sitta inne med vetskap om att du inte längre behöver kämpa och lida...
Du och mormor kommer alltid att finnas i mitt hjärta... ♥

Ja, allt gick verkligen så snabbt.. Mamma ringde i måndags e.middag för att berätta att hon och Neil skulle försöka boka biljett till Ireland så fort som möjligt då morfar väldigt fort blivit sämre...
De lyckades ta sig med ett plan ifrån Trondheim i tisdags förmiddag, och nu är han borta... Allt gick så fort, och mammas samtal idag chockade mig, även fast det var väntat... Hoppas bara att allt går bra för dem alla där borta nu... Tungt att sitta här, i ett helt annat land och inte kunna finnas där och stötta alla i sorgen bara... Men tyvärr finns det ibland inte så mkt man kan göra åt vissa saker....

Har själv haft en otroligt tung vecka här hemma... Började förra helgen då mitt huvud kändes som det skulle explodera... Samma sak på måndag och tisdag låg jag då hela dagen i världens feberfrossa... :(
Inte nog med det, under tisdagen blev även Neah sjuk igen... Och denna ggn resulterade det i dubbelsidig öroniflammation, två söndervärkta trumhinnor, vätske/näringsbrist, kräkningar och riktigt hög feber.. Behöver jag ens nämna att vi nästan inte sovit ngt alls den här veckan i vårt hem?! :( Varit till doktorn flera ggr m. henne och nu äntligen ska vi få en remiss till öronläkaren för att få en bedömning ang. rör i öronen... Vi får väl se hur det går...

Fick iaf ett läkarintyg ifrån läkaren idag, och jag blir hemma även nästa vecka....
Skönt att verkligen få vara hemma m. Neah och se till att hon piggnar på sig ordentligt den här ggn.. Samtidigt som det känns så otroligt dumt att vara borta från jobbet ännu mer än jag redan varit... Men jag hoppas att de inte går under utan mig. :)

Har iaf fått förlängt och kommer att vara kvar som telefonist fram till sista april än så länge. :)
Känns så skönt! Vill ju verkligen vara kvar, och har varit lite rädd under ett tag att jag kanske inte skulle få bli det pga så mkt VAB den senaste tiden... Men jag kanske ändå gjort bra ifrån mig då?! :) Hur som helst så känns det kanon att få fortsätta!


Ne gott folk, nu när lillan äntligen sover så ska nog lilla jag ta och knoppa också...
Överlämnar tempning, matning etc till gubben som förmodligen blir vaken ett tag till.... :)
För min del blir det en kopp te, en film och sen sova gott! :)

Kram på er alla!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Hur är det med er nu då? Hoppas allt är mycket bättre:) Har ni fått något svar på om Neah ska operera in rör i öronen? Får se när jag och Therése kikar ner nästa gång. Har inte hunnit prata om nyår så mycket. Så jag vet inte än hur det blir:P Men hoppas på att få träffa er snart! Sköt om er och krya på er om ni inte redan har gjort de;)