Blogger Layouts

måndag 8 september 2008

Besök

Helgen har spenderats i förkylnings dimman här hemma...
Neah har gått runt och varit halv tussig nu i ngn vecka, och de andra två charmtrollen har precis börjat tillfriskna ifrån sina snuvor... Men så åkte även gubben på en dunder förkylning med täppt näsa, onda bihålor och en ordentlig hosta...
Så i morse när jag skulle kliva upp och förbereda Neah inför dagens tre timmar på dagis så insåg jag att även jag hade en ordentlig halsont och lill sessan kändes lite halv ljummen... Så idag blir vi hemma... Inga jätte sjuklingar, men kändes lättsammast att bara stanna hemma och ta det lugnt... :) Vi får ju faktiskt besök också på eftermiddagen av min kära farmor och farfar! :)
De kommer ned på en övernattning för att se hur vi har det... Och farmor ska även hjälpa mig att koka saft på bären jag plockade förra veckan. :)

Nästa vecka börjar då allvaret... Intensivutbildning i 4 veckor! :)
Är väldigt förväntansfull och känner att jag helst av allt bara vill börja nu...

För vem är inte i behov att lite extra pengar?
Blir ju kanon när lönen börjar rulla inför jul och allt! :) Denna jul ska vi bara vara hemma med alla barnen och mysa heeeela julhelgen... Kanon mysigt med god mat, massor av godis och familjen samlad. :D

När det kommer till tentan som jag egentligen var tvungen att åka upp till Jämtland för att göra så snart som möjligt så har jag fått en bra deal av min lärare, och efter omständigheterna så gick han med på att jag endast behöver skicka in min sista uppsats så var jag klar och kan få mitt betyg efter det. :) Kanon om jag nu inte skulle få fortsätta efter Januari på jobbet... Då jag faktiskt kan söka högskola isf... Men hoppas ju givetvis på att få fortsätta jobba en stund, nu när jag äntligen fått tag i ett jobb och dessutom på hemmaplan.. :D

Ne gott folk.. Nu ska jag lägga lillan för lite vila.. Och sen blir det till att stöka undan lite, tvätta lite kläder och göra mig i ordning inför besöket! :)

Sköt om er allihopa! :)

Stor kram!

0 kommentarer: