Blogger Layouts

onsdag 2 juli 2008

Midsommarfirande & Nytt jobb

Oj oj oj vad länge sedan det var som jag sist tog mig tid att uppdatera denna sida.

Midsommar var riktigt trevlig, även fast inte solen infann sig som många av oss hoppades...
Fick besök ifrån hemtrakterna av mamma, två av småbröderna samt en av småbrödernas flickvän.
Hade även alla tre småtroll, och så besök av grannarna... :)
Vi hade med andra ord fullt hus här mest hela helgen...


På självaste midsommarafton åt vi en massa god mat som bestod av bland annat heltstekt fläskfilé med ädelostfyllning, sås, potatisgratäng, vitlöksbaguetter och sallad.
Sen avnjöt vi även en smarrig sommartårta med choklad, jordgubbar och jordgubbsfromage... Mums! :)
Under kvällen myste vi på med en god drink och lite trevligt sällskap att prata strunt med...

Blev dock en relativt tidig kväll för oss alla... :)

Hann även med några utflykten på lekparker med barnen, inlines/skateboardåkning, Simning (för vissa), Bollspel på fotbollsplanen etc... Mys mys! :)

Lillasyster och hennes karl kikade även de förbi på hemvägen ifrån Avesta där de tillbringade sin midsommarhelg... Blev en snabbfika med dem på söndag eftermiddag och sen bar det av för dem allihopa igen...
Blev hastigt och lustigt, men kul att träffa alla igen!

Nu dröjer det ju ännu ett tag innan vi ses igen... Men den som väntar på ngt gott... :P

Måndag efter midsommar började jag då mitt nya jobb som Rehabiliterings assistent!
Riktigt nervös var jag inför starten, då allt är/var nytt för mig... Har tidigare bara jobbat med äldre inom senil/dement vården... Så Rehab var på ett helt nytt plan...
Men än så länge går allt kanon och jag trivs som fisken i vattnet både bland personal och boende.
Hoppas verkligen på att få fortsätta även efter sommaren!

Nog är man helt slut när man kommer hem för dagen och ska ta itu med alla sysslor här hemma. Men oj så skönt det är att få göra ngt vettigt och tjäna lite extra pengar! :) Och dessutom träffa massor av nya människor och ansikten...

Ne gott folk, nu är jag helt slut efter en låååång och stressig dag på jobbet samt storstädning här hemma... :) Så nu ska jag nog ta och krypa till kojs och somna till en bra film. :)

Godnatt på er!

0 kommentarer: