Blogger Layouts

måndag 13 maj 2013

13.05.13


Efter nästan 3 veckor med smärtor känns allting rätt tungt.
Nog för att jag har mina smärtstillande att ta till när det inte går att bita ihop längre, men dem tar jag på kvällskvisten när barnen lagt sig. 
Känns inte helt okej att gå på sådana mediciner med barnen springades runtomkring då jag blir rätt "off" på dem.

Mycket som går emot just nu och det känns ibland inte helt rättvist, då jag många gånger kommer på mig själv tänkandes på vad jag/vi gjort för att förtjäna alla dessa motgångar.
Kan ingenting bara få gå vägen för en gångs skull?
Jag försöker, gör så gott jag kan. Men det går helt enkelt aldrig som jag önskar det kunde göra.

Känner mig utmattad av trötthet, smärta och obehag. 
Men vad mer kan jag göra än att bita ihop och gå vidare?
På något vis måste allt gå ihop, oavsett om jag så måste lära mig trolla. 

Försäkringskassan strular, och jag oroar mig otroligt för besked därifrån.
Jag hoppas verkligen att min doktor har kunskap och erfarenhet av detta, då jag inte längre orkar kriga för min rätt.
Så håll tummarna för att det går som det ska, då jag lägger all min tillit till vården denna ggn.


Önskar så att jag fick ta med mig mannen min för en urmysig, avslappnande Spa weekend tillsammans. 
Bara han och jag tillsammans i lugn och ro, ompysslad av andra.
Ser det inte mysigt ut?
Detta skulle verkligen vara behövligt både för mig och honom, då vi nästintill aldrig gjort ngt för vår egen vinning tillsammans, utan barn under alla de år vi varit tillsammans.
Så detta skulle verkligen vara ngt för oss, och jag hoppas att vi innan jag fyller 30 (om inte till 30 års dagen) får chans och möjlighet att komma iväg på ngt sånt tillsammans. 


Idag är jag otroligt tacksam över min kära väninna, Mari som kom hit i rättan stund och tillbringade lite tid tillsammans med mig och familjen.
Barnen har varit nästintill omöjlig idag, och var en stund rätt nära att driva mig till vansinne med sina "hyss" och bråk...
Men Mari tog med sig dem allihopa ut, tillsammans på en promenad så jag fick till att göra lite nytta här hemma (då barnen var hemma pga stängt dagis/skola idag). 
Detta var så otroligt mycket värt för mig, och det värmer så att jag har sådana fina vänner i mitt liv! 
Som tack för hjälp och sällskap bjöds här på middag och sen lite glass m. gokaffe! :)
Tack underbara vännen för din hjälp! 
Nästa gång är det min tur att ställa upp för dig! ❤❤❤

Men nu mina kära vänner tänker jag fortsätta glo på TV:n i hopp om att värken gå över ngt innan läggdags.
I morgon inväntas skola/dagis för de små, och själv ska jag försöka att inte göra för många knop då resten av veckan består av möten och måsten.
Håll tummarna för att magen ger med sig, och jag klarar av allt jag ska göra utan utbrott... 

Ha en fortsatt trevlig måndagskväll allesammans! 

0 kommentarer: