Blogger Layouts

måndag 6 maj 2013

13.05.06


Efter att ha försökt gjort så lite som möjligt sedan jag gick in i mitt smärtskov för ca 2 veckor sedan kände jag idag en gnutta hopp om ork och smärtfrihet för att klara av att ta itu med några av vardagens måsten som bara inte blivit gjorda pga, att jag legat mestadels hela dagarna så fort jag lämnat barnen på morgonkvisten.
Men efter ca 1-2 h av förberedelser, liiite städ och plock var det bara att avsluta för att lägga mig en stund på soffan... Gick därifrån vidare till sängen och sov bort heeeela långa soliga dagen! :/
Vaknade en halvtimme före hämtning av barnen, och fick inte många minuter i solen, vilket jag har otroligt dåligt samvete för.

Efter att barnen hämtats och maten satts på spisen/i ugnen påtade vi på lite i ute i lekstugan, som nu rensats ordentligt.
Blir förmodligen en andra omgång utstäd innan det blir som jag tänkt mig. 
Men fram tills jag fått tag i tyg för att sy gardiner och fixat med lite mer möbler/hyllor dit in får det se ut som det gör. 
Tjejerna var väldigt hjälpsamma och torkade både stolar och bord med glädje! 
Trodde det skulle bli ramaskri när trasiga tillbehör skulle slängas, men de höll gladeligen upp sopsäcken åt mamsen när än det behövdes. :) 
Med lite tid (och några slantar) kommer det bli tokmysigt för de små att ha sitt tillhåll i mysstugan på gården. :)
Bara lite mer fantasi och ork ifrån min sida så ska det väl bli klart så småningom. :)
Om ngn har ngn liten hylla el så som bara ligger och skräpar, så vet ni vart jag bor. ;)

Sitter nu här iklädd pyjamas och känner mig rätt bedövad i kroppen tack vare medicinerna. 
Men ikväll rök de två sista av mina dunderpiller, så hädanfter ska det bli intressant att se hur det går (om jag inte får ngn receptförnyelse)... 
De enda piller jag nu har att ta till har en underbar biverkning i form av migrän.. Så de vill jag helst gärna inte ta! :/

Mycket handlar just nu om min sjukdom, men jag antar att det lätt blir så när den är en stor del av min vardag i dagsläget.

Är så otroligt spänd inför mitt nästa läkarbesök och önskar nästan jag hade det avklarat så jag vet vad som händer.
Denna ggn tänker jag inte ge mig förrän jag får hjälp! 
Är så otroligt glad och tacksam för allt stöd och pepp ifrån mina medsystrar! Det finns så mkt kunskap och logik i allt ni säger och gör som ger mig styrka att orka fortsätta kämpa! Tack för att ni finns! ♡

Jag hoppas att morgondagen innebär lite mer styrka och smärtfrihet så jag kan försöka förmå mig att ta mig ut. Är solen framme vore det ännu härligare! 
Mycket att göra här ute, men lite pysslande i "trädgården" är ju bara lite terapi. :)

Nu gör jag kväller och slår mig ned i soffan för att kika på en film el två med min lilla husband innan läggdags. 

På återseende....

0 kommentarer: