Blogger Layouts

söndag 17 juni 2012

12.06.17


Svebovallen utanför Harsa/Järvsö

Jag och mannen tog med oss alla våra tre småtroll till en otroligt mysig fäbodvall idag. 
I hopp om lite finväder begav vi oss av mot Järvsö för att leta reda på ett ställe vi läst lite om på Internet (självklart vart annars? )vid namn Svebovallen strax utanför Harsa. :)


Väl där insåg vi att kossorna faktiskt sprang lösa, hästar i hagarna och en fin get stående intill en av gårdarna fanns där också.
Ovanligt, men väldigt givande för  barnen att få erfarenheten av lite lösa djur omkringspringades.
För nog är det lite äventyr att få gå och klappa alla de tama "fjällvärlds djuren". :)
Även en fin liten kissemiss fanns det. Men till min förvåning hade de denna på koppel. 
Ha ha! Så de stora djuren sprang som de ville, och de för mig självklara och självgående djuren var fastbundna i koppel.. Lite lurigt var det alltid. :P


Efter vår lilla biltur begav vi oss åter igen hemöver för intag av lite middagsmat och plock här hemma innan läggdags.
Barnen är nu alla tre lagda, golven avstädade och snart ska även jag ta och städa av mig efter en heldag till skogs i form av en lååång och svalkande dusch! :)
Far och döttrar klappar på fjällkon som välkomnade oss

Lite mys med gårdsgeten innan hemfärd. :)



Har även hunnit med kärt besök av min underbara lillasyster och mosters gohjärta, Ebba.
Det var otroligt roligt att de kunde ta sig ned och spendera några dagar tillsammans med mig och familjen.
Synd bara på vädret, och Ebbas oförväntade feber...
Men men, vi fick iaf några dagar tillsammans och gissa om jag tyckte det var tråkigt när de åter igen begav sig hemöver igår eftermiddag?! 
Men är lycklig över att de kom hit och förgyllde våra dagar. <3
Tack Jessie! :)





Mosters gohjärta och underbara lillasyster min <3

Och med det vill jag bara säga att jag åter igen haft en väldigt intensiv men OTROLIGT givande helg med många skratt tillsammans med nära och kära... 
Även kvalitetstid tillsammans med man och barn... 
Kan det bli bättre?! :)

Tack alla ni som förgyller mina dagar och min tillvaro! 
Ni är guld värda och så betydelsefulla för mig!
All kärlek till er! <3




2 kommentarer:

Jessie sa...

Tack själv älskade du för de där dagarna hos er!
Men nästa gång hoppas jag verkligen att Arbrå kan bjuda på lite solsken ;)

KRAM!

Lillsyrran sa...

Meh! Och nu gick det att kommentera helt plötsligt! KULIGT!!