Blogger Layouts

måndag 26 december 2011

11.12.26

Syskonen Nyman (med undantag Diaz, som var vettskrämd)
tillsammans med årets Tomte.


Så har då julen passerat även detta hem med snabba ryck!
Hann inte riktigt få några julkänslor detta år, men är glad för barnens skull som har tyckts haft precis en sådan jul som man själv hade när man var liten, med alla dessa förväntningar och all lycka.
Och det är ju det julen handlar om nu för tiden. Att se till att barnen får en glädjesam storhelg med nära och kära. :)

Även jag hade ju turen att få en julklapp av min underbara man detta år.
Har under en tid så gärna viljat ha en sådan där "kapsel kaffemaskin" som de gör reklam för överallt. :)
Så sagt och gjort packade vi in alla fem barnen för att insupa den hektiska mellandagsrean på Elgiganten i Bollnäs BARA för att jag skulle få min kaffemaskin! :)
Så hem kom vi ngt utmattade av all stress, med en kaffemaskin som gör otroligt goda kaffevarianter för mig och resterande att avnjuta!
Tack älskling för det! Du är underbar!

Denna skönhet pryder nu vår bänk i köket sedan igår. :)


Hade en resa inplanerad till de jämtländska fjällen, som vi fick avboka pga den här nedrans stormen som drog in i natt.
Den förde även med sig strömavbrott och rejält kaos runtomkring som jag förstått.
Ja, även vi drabbades under några timmar av strömavbrott. Och självklart skulle lilleman vakna precis då och för att inta sin nattvälling. Som tur är har jag en väldigt smart karl som värmde upp den i kastrull över en massa värmeljus. Så lillprinsen fick sin välling även denna natt, trots mörker och vind. ;)

I övrigt så rullar allt på här hemma.
Jag börjar känna mig ngt starkare i kropp och själ, men har insett att denna läkning kommer att ta så mkt längre tid än jag någonsin trott att den skulle göra.
Ska väl boka en tid för uppföljning nu efter alla helgdagar för att se så att allt står rätt till, då jag fortfarande tycker det känns lite lustigt just där jag fick blödningen i operationssnittet. Är fortfarande väldigt blå, öm och "knölig" just där.... Och på ngt vis känns det inte helt som det ska...
Det går upp och vätskar av och till emellanåt, och jag vet inte alls om jag gör ngt fel eller om det ska vara så... Sjukskriven tom den 8 Januari. Efter det får vi se vad som händer! Bara hoppas att jag friskförklaras och att jag hittar mig ett jobb så fort som möjligt! :)

Men nu ska jag avnjuta min Latte innan jag tänkt kika på ngn bra film och kanske till och med leta mig lite ris a la malta i kylen innan läggdags! :)

God fortsättning på er där ute! :)

0 kommentarer: